maandag 12 september 2011

Hoe garandeer je kwaliteit in een nieuw werkgebied?

Samsara heeft een goede reputatie in het noorden, maar de schooltjes hebben er geen ervaring met Samsara. Elke dag denk ik na over hoe het ook alweer was, toen we in het zuiden begonnen te bouwen: welke ‘fouten’ kunnen de schooltjes maken, waar is hun kwaliteitsbewustzijn minder dan dat van Samsara. Deze problemen hadden we de laatste jaren niet meer. Samsara had zoveel gebouwd, we stuurden de directeur van een schooltje gewoon naar een ander schooltje, een berg verder, om te kijken van hoe en wat.
Bij de laatste opening van Samsara gebouwen in het zuiden heb ik de heer Somchit en de heer Praweet uitgenodigd. Dat hielp. Ik heb ook een ordner gemaakt vol met foto’s van hoe wij het willen hebben. Dat helpt ook. Verder hebben we besloten om alle directeuren en conciërges van alle betrokken schooltjes in Khun Yuam district uit te nodigen voor een opstartvergadering op 25 oktober. Daar zal ik een presentatie geven, die ik nu aan het voorbereiden ben, met veel foto’s en iedereen krijgt ook een handleiding mee: “nee, geen houten balken maar stalen”, “nee, niet één laag verf maar drie lagen”, “nee, geen draaikranen maar drukkranen”, “nee, geen bamboe afscheiding bij de kantine maar gaas” en ga zo maar door.
Niet zo, 

maar zo.

1 opmerking:

  1. Dag Annelie
    Jouw/jullie voorbereiding en steeds maar weer (opnieuw)stilstaan bij hoe het aan te pakken is zeker een garantie voor kwaliteit. Gaat ook nu weer lukken! Succes bij de opstrartvergadering. Lees graag hoe het is gegaan.

    BeantwoordenVerwijderen