zondag 4 september 2011

Alle projecten tegelijkertijd klaar, hoe moet dat nu met de meubels?

De komende 4 jaar beginnen we met het realiseren van projecten op dezelfde datum en moeten deze projecten ook allemaal klaar zijn op dezelfde data. Dat is een heel verschil met het verleden. Toen bouwden we als er weer een donatie binnenkwam.  Dat was mogelijk omdat de 3 districten in het zuiden een geografische eenheid vormen. Dat is niet het geval in het noorden: de wegen om de 4 districten te bereiken liggen ver uit elkaar en werken in twee districten tegelijkertijd is logistiek niet te doen. Daarom bouwen we elk van de komende 4 jaren in een ander district en alle projecten moeten dan ook in dat bouwseizoen worden afgerond.
Samsara heeft daarom alle donoren gevraagd om voor oktober de donaties naar Samsara over te maken, zodat we op 1 november, de eerste dag van het droge seizoen, ook echt kunnen beginnen.
Ratana belde kort geleden in lichte paniek op. ”Dat krijg ik nooit voor elkaar, het maken van al die meubels in onze werkplaats in 3 maanden tijd”. Ze had natuurlijk gelijk. De bouw vindt plaats op vele schooltjes, maar zij moet in haar werkplaats de meubels voor al die voorzieningen voor alle schooltjes maken. Wat te doen? De meeste donaties krijgen we pas in september. Ik heb onze grootse Amerikaanse donateur benaderd en hem het probleem uitgelegd en gevraagd of hij de donatie niet al midden augustus wil betalen. Dat heeft hij gedaan en zo heeft Ratana 2 maanden extra voor het maken van al het meubilair. Probleem opgelost!

Ratana en Annelie maken lijsten van de meubels
 die nodig zijn voor alle projecten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten