maandag 19 maart 2012

Zomerpauze

Ja, ik weet het, mist in Nederland en de zomer is waarschijnlijk nog in geen velden of wegen te bekennen. Maar hier sluiten de scholen deze week voor een zomervakantie van 8 weken. Op 17 mei gaan ze weer open. De komende 8 weken zijn de heetste weken van het jaar in Thailand. Het watergooifestival (Sonkran) staat niet voor niets altijd gepland van 13 tot en met 15 april. Ik vlucht voor 6 weken naar de hoogvlakte van Dali in China; 45 graden overdag en 35 graden ‘s-nachts is mij teveel. Dit lijkt mij een goed moment om ook een zomerpauze in het schrijven van de blogs in te lassen.
Nog 6 scholen bouwen voort om de laatste projecten af te maken. Die worden tussen 20 en 23 mei geopend. Dat lijkt mij een goed moment om weer met een nieuwe serie blogs te starten.
Ik wil graag iedereen danken voor het volgen van de blogs. Ik heb er veel plezier in gehad om ze te schijven en aan reacties te lezen, vond een aantal het ook erg leuk om ze te lezen.

Een mooier slot van deze serie blogs is er eigenlijk niet te bedenken. De blog van vorige week ging over de gloednieuwe kantine die in duigen lag, nadat er een windhoos overheen was getrokken.  Binnen 24 uur meldde een kleine Nederlandse stichting, waarvan de bestuursleden elk jaar de projecten die ze voor Samsara sponsoren ook bezoeken, dat ze hun best willen doen om het geld dat  nodig is voor de wederopbouw van de kantine, het komend jaar te gaan werven. Drie dagen daarna meldde een andere Nederlandse gulle gever aan Samsara’s projecten zich, om ons te vertellen dat hij de 4000 euro, die hiervoor nodig zijn, al aan Samsara had overgemaakt. Wat een geweldig resultaat!  De eerstgenoemde kleine stichting kan zich nu concentreren op de fondsenwerving die nodig is voor een aantal nieuwe projecten van Samsara in het district Pai, die zij het komende droge seizoen ook willen gaan ondersteunen. En met de 4000 euro kan de Mae Ok School de komende maand van start. Het lukt ze dan wellicht om nog voor het regenseizoen het meeste af te hebben. Dat is ook veel beter. Een regenseizoen doet niet veel goed aan een half ingestort gebouw.
“Je weet maar nooit”, zoals ik in de vorige blog schreef, is nu al uitgekomen. En daarmee wil ik deze serie blogs afsluiten. Tot in juni!

En Marion en Patrick, hartelijk dank voor de technische ondersteuning van deze serie blogs.

Hartelijke groet van Annelie

1 opmerking:

  1. Degene die een reactie willen plaatsen kunnen dit het gemakkelijkste doen door dan de optie Anoniem te kiezen. Degene die reageert kan dan alsnog zijn of haar naam eronder te zetten.

    Patrick Kinds
    Penningsmeester

    BeantwoordenVerwijderen